Przedmiot działalności i kompetencje
CELE I ZADANIA PORADNI ORAZ SPOSÓB ICH REALIZACJI
Celem Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tomaszowie Maz. jest udzielanie dzieciom, w wieku od urodzenia, i młodzieży pomocy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno – pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Poradnia udziela pomocy dzieciom i młodzieży, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół lub placówek mających siedzibę na terenie działania Poradni.
- W przypadku dzieci i młodzieży, które nie uczęszczają do przedszkola, szkoły lub placówki oraz ich rodziców, pomocy udziela poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
- Na podstawie porozumienia zawartego między organami prowadzącymi poradnie, Poradnia może udzielać pomocy dzieciom i młodzieży, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół i placówek niemających siedziby na terenie działania Poradni oraz niezamieszkałym na terenie działania Poradni dzieciom i rodzicom dzieci nieuczęszczających do przedszkola, szkoły lub placówki.
Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Tomaszowie Maz. realizuje następujące zadania:
- diagnozowanie dzieci i młodzieży;
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez:
- prowadzenie terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieci i młodzieży,
- udzielanie wsparcia psychologicznego dzieciom i młodzieży oraz ich rodzinom,
- pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
- udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ich dzieci,
- udzielanie rodzicom pomocy w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych dzieci i młodzieży.
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 03-12-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 199