Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Oferta poradni

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Tomaszowie Maz. realizuje następujące zadania:

  1. Diagnozowanie dzieci i młodzieży;
  2. Udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez:
    • § prowadzenie terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieci i młodzieży,
    • § udzielanie wsparcia psychologicznego dzieciom i młodzieży oraz ich rodzinom,
    • § pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
    • § udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ich dzieci,
    • § udzielanie rodzicom pomocy w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych dzieci i młodzieży.
  3. Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
  4. Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Diagnozowanie dzieci i młodzieży prowadzone jest w celu:

  1. określenia ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych;
  2. wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu; 
  3. wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.

Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży w Poradni jest w szczególności:

  1. wydawanie opinii, orzeczeń, informacji o wynikach diagnozy;
  2. objęcie dzieci i młodzieży oraz ich rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
  3. wspomaganie nauczycieli w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.

Poradnia wydaje opinie w sprawach określonych w odrębnych przepisach, w innych sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży, a w szczególności w sprawie:

  1. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;
  2. odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
  3. możliwości rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole podstawowej;
  4. zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego;
  5. dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia;
  6. o specyficznych trudnościach w uczeniu się;
  7. objęcia ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce;
  8. zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
  9. zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
  10. nauki w klasie terapeutycznej;
  11. pierwszeństwa przyjęcia ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej;
  12. odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego w przypadku dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;
  13. braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
  14. spełniania przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;
  15. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
  16. przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
  17. zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przygotowania zawodowego w formie przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu;

Szczegółowe zasady wydawania opinii określają odrębne przepisy.

Pracownicy realizują zadania również poza Poradnią, w szczególności w przedszkolach, szkołach i w placówkach, jak też w środowisku rodzinnym dzieci młodzieży, i innych miejscach ich pobytu.

Poradnia może realizować swoje zadania statutowe współdziałając z innymi poradniami, z placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami pedagogicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom.

Za organizację współpracy odpowiada Dyrektor.


Formy współdziałania obejmują w szczególności:

  1. współpracę przy organizowaniu szkoleń, seminariów, warsztatów,
  2. współdziałanie w celu zapewnienia kompleksowej pomocy dziecku i rodzinie,
  3. konsultacje, opiniowanie,
  4. wymianę doświadczeń i informacji,
  5. wspólne podejmowanie działań (w tym profilaktycznych) na rzecz dzieci i młodzieży, rodziny i środowiska lokalnego, uczestnictwo we wspólnych przedsięwzięciach.

Zadania Poradni mogą być realizowane w formie:

  1. Indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;
  2. Terapii rodziny;
  3. Grup wsparcia;
  4. Prowadzenia mediacji;
  5. Interwencji kryzysowej;
  6. Porad i konsultacji;
  7. Wykładów i prelekcji;
  8. Warsztatów;
  9. Działalności informacyjno-szkoleniowej;
  10. Udziału w zebraniach rad pedagogicznych;
  11. Udziału w spotkaniach nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce, jak też poprzez organizowanie i prowadzenie dla nich sieci współpracy i samokształcenia.
  12. Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Organizację pracy zespołu i zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka regulują odrębne przepisy.
Podmiot udostępniający informację:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tomaszowie Mazowieckim
odpowiada: Ewa Walaszczyk – Suska
data: 07-01-2019
wytworzył: Ewa Walaszczyk – Suska
data: 07-01-2019
data: 07-01-2019
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 07-01-2019 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 198